به کوچک‌ترین کشور دنیا خوش آمدید!

۲۲ آبان ۱۴۰۲ ۳ دقیقه

جمهوری مولوسیا (Republic of Molossia) که در 26 ماه می سال 1977 تاسیس شده است تنها ۶ هکتار مساحت دارد و بعنوان کوچکترین کشور جهان با جمعیتی شامل سی و پنج نفر و سه قلاده سگ شناخته می‌شود.

اما این کشور در کجا واقع شده است؟ مولوسیا در نزدیکی شهر دایتون ایالت نوادا آمریکا قرار دارد و اسم پایتخت آن باوستون هست. نام مولوسیا از کلمه مورو گرفته شده است که در زبان اسپانیایی به معنی تپه کوچک صخره‌ای است. 
      
جالب است بدانید که برای ورود به جمهوری مولوسیا باید ویزا بگیرید. این ویزا توسط رئیس جمهور مولوسیا “کیوین بو” صادر می‌شود و او خودش شخصا در گذرنامه‌ها، مهر ورود می‌زند! “کیوین بو” سعی می‌کند در ظاهر همچون یک دیکتاتور لباس بپوشد و لباس‌های پر زرق و برق و نظامی او با عینک دودی منحصر به فردش گویای همین موضوع هست.
این کشور کوچک دارای اداره پست، تمبر پستی، پرچم و واحد پول ملی (والورا)، نیروی دریایی و هوایی مستقل است و علاوه بر قایق، یک قطار کوچک نیز وجود دارد که تنها کودکان می‌توانند از آن استفاده کنند. جالب است بدانید که کشور مولوسیا به آمریکا مالیات پرداخت می‌کند!
مولوسیا در واقع یک ریزکشور به شمار می‌رود که به جز تعدادی ریزکشور، از سوی هیچ کشور دیگر جهان به رسمیت شناخته نشده است و کیوین تنها برای ریزکشورهایی که کشورش را به رسمیت شناخته‌اند دریافت ویزا را الزام نکرده است. دو فرزند پس کیوین نیز در اداره امور داخلی از جمله وزارت اطلاعات و جنگ و دفاع با پدر خود همکاری می‌کنند.
در این کشور مصرف برخی مواد غذایی از جمله پیاز و گربه ماهی و استفاده از بعضی کالاها مثل سلاح گرم، لامپ نئون و هرنوع اقلام وارداتی از تگزاس به استثنای آهنگ‌های کلی کلارکسون ممنوع است!
فصل سفر به مولوسیا از 15 آوریل تا 15 اکتبر است و تورهای گردشگری اختصاصی این کشور تنها در تاریخ‌هایی که توسط حکومت مولوسیا در وبسایت رسمی آن اعلام می‌شود برگزار می‌شود و گردشگران در این روزها می‌توانند از این کشور جذاب دیدن کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *