سفرنامه پوکت، جزیره‌ی رویاها

۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۳ دقیقه

در بیشتر سفرها، به دیدن مراکز تاریخی و شگفتی‌های معماری شهرها و کشورها رفتم، اما این‌بار تصمیمم رو گرفته بودم، باید کمی هم برای دیدن جاذبه‌های طبیعی سفر کنم. فکر کردم: «عمونوروز پوکت یکی از بهترین مقاصد برای دیدن مناظر بکر و دیدنیه، جزیره‌های زیبا، معابد جذاب، دیگه معطل نکن». و اینجوری بود که یه تور تایلند خریدم تا بتونم خودم رو به پوکت زیبا برسونم و سفرنامه‌ای پر از تجربه‌های شگفت‌ا‌‌‌نگیزِ جزیره‌گردی داشته باشم. با یه پرواز به تایلند، و توقفی کوتاه، نزدیکی‌های شب به پوکت رسیدم. به هتلم رفتم و خودم رو برای فردا آماده کردم. صبح زود با داشتن وسایل مناسب مثل کاور ضد آب برای گوشی و لباس سبک راهی دیدن یکی از جزیره‌های زیبای اطراف شدم که خیلی معروفه و توریست‌های زیادی سالانه برای دیدنش به تایلند و پوکت میاند، جزیره جیمز باند. این جزیره بعد از ساخت قسمت‌هایی از این فیلم مشهور، به این نام معروف شده. سوار قایق شدیم و به راه افتادیم. در مسیرمون مناظر طبیعی زیبایی دیده می‌شد اما وقتی به جزیره رسیدیم انگار قطعه‌ای از بهشت رو روی زمین می‌دیدیم. بی‌نظیر و شگفت‌انگیز بود. طبیعتی که در اونجا وجود داشت واقعا چشم‌نواز بود. آب‌های تمیز اطراف جزیره هم محل مناسبی برای شنا بود. صخره‌های این جزیره و پوشش گیاهی جالبی که داشت زیبایی عجیبی به وجود آورده بود. بعد از گشت و گذار و شنا، راهی جزیره دیگه‌ای شدیم که مسلمان‌نشین بود و در واقع یک جزیره مصنوعی به حساب می‌اومد. تمام سازه‌های این جزیره چوبی بودند و ما نهار رو اونجا خوردیم. در مقایسه با غذاهای تایلندی که اغلب تند و یا شیرین هستند، غذایی که اونجا برای پذیرایی عرضه شد غذای نسبتا خوبی بود.

پوکت

در راه برگشت هم عکس‌های خوبی گرفتم و بعد به هتل برگشتم. پوکت شب‌های زنده و شلوغی داره، بعضی سواحل اون مثل ساحل پاتونگ خیلی معروف و پر‌تردد هستند. اگر به دنبال آرامش هستید به سراغ سواحلی برید که کمتر رفت و آمد دارند. روز بعد به دیدن یکی دیگه از جزیره‌های معروف پوکت رفتم، جزیره‌ای به اسم فی فی. دوباره سوار قایق تندرو شدیم و بعد از عبور از آب‌های نیلگون و زیبا، به جزیره رسیدیم. آب‌های اطراف جزیره مناسب غواصی بود و من این فرصت رو از دست ندادم. دیدن انواع ماهی‌های خاص مثل عروس دریایی و سفره ماهی از تجربه‌های به یادموندنی سفرم به پوکت بود. شن‌های سفید و نرم این جزیره هم از جذابیت‌های دیگرش بود، همینطور میمون‌های زیادی در جزیره بودند که می‌شد بهشون غذا داد و باهاشون عکس گرفت. بعد از ساعت‌ها قایق‌سواری و شنا دوباره به هتل برگشتیم. برای شب و امتحان کردن یکی دیگه از غذاهای سنتی تایلندی رفتم سراغ غذاهای خیابانی و نوعی نودل رو امتحان کردم. غذاهای تایلندی کمی با ذائقه ما جور در‌نمی‌اومد اما سفر برای عمو نوروز همیشه پر از تجربه‌های جدیده. بعد از خوردن شام و کمی گشت زدن دوباره به هتل برگشتم تا برای صبح روز فردا خودم رو آماده کنم. فردا صبح به بام جزیره رفتم. جایی که معبد بودای بزرگ قرار داشت. بودای بزرگ یه مجسمه‌ی عظیم الجثه‌ی سفید رنگه که در بالای تپه‌ای قرار گرفته. دیدن مجسمه‌ای با اون عظمت واقعا جالب بود، در کنارش هم فضای خوب و دلنشینی ایجاد شده. یکی از کارهایی که همه توریست‌ها انجام می‌دادند، آویزان کردنِ آویزهای کوچک فلزی روی شاخه‌ی درخت‌ها بود که بیشتر برای دعا یا خواستن آرزویی انجام می‌شه، و حالا باد به آرومی این قطعات فلزی و همینطور زنگوله‌هایی که از شاخه‌ها آویزان بودند رو به حرکت در‌می‌اوورد و سکوت فضا با این صداهای ملایم شکسته می‌شد. منظره‌ی پیش رو هم فوق‌العاده بود، یه نمای کامل و 360 درجه از پوکت. بعد از عکاسی و لذت بردن از فضای این معبد زیبا برگشتم و سری زدم به بازارهای سنتی پوکت. چند تا از میوه‌های استوایی رو خریدم که در ایران به راحتی پیدا نمی‌شد و البته سوغات. ظروف چوبی، صابون‌های معطری به شکل گُل، مجسمه‌های فیل و قورباغه، مروارید و لباس از سوغاتی‌های پوکت هستند.

در پوکت به جز جزیره‌گردی، می‌شه در تورهای فیل‌سواری هم وقت گذروند. البته اگر دوست‌دار حیوانات هستید، احتمالاً این تفریح خوبی برای شما نخواهد بود. سفر پوکت هم با همه‌ی عجایب و زیبایی‌هاش به پایان رسید و من برگشتم. تایلند و پوکت با سرمایه‌های طبیعی و جزایرشون از بهترین مقاصدی هستند که هر اهل سفری برای یک بار هم که شده باید